Esittelyssä 85 jäsentä: M-Kotiväylä puolustaa keskisuomalaisia

Keljonkaankaalla, Taulumäellä ja Lapinlahdella toimiva M-Kotiväylä on aitoa kyläkaupan henkeä huokuva vähittäiskauppa. Kotiväylän hyllyiltä löytyy lähialueen tuotteita, kuten Kytölän, Äijäsen, Palokan Perinneleipureiden ja Mannisen leipää, Tuomasen hunajaa sekä Martinmäen kalajalosteita.

”Ehdoton lähtökohtamme on asiakkaiden toivomusten kuunteleminen. Niiden pohjalta on lähdetty rakentamaan tuotevalikoimaa. Haluamme profiloitua siten, että meiltä saa parhaan valikoiman lähituotteita”, kertoo kauppias Jarmo Karhunen.

Arokarhu Oy:n toiminta käynnistyi vuoden 1995 alussa Tourulan supermarketista. Sittemmin toiminnan laajentuessa ja maailman muuttuessa yritys on ottanut edelläkävijän roolin ruuan verkkokaupassa.

”Verkkokauppa näkyy tällä hetkellä eniten ulospäin, ja on suurin painopisteemme. Kauppa toimii siten, että asiakas tilaa verkkokaupasta valitsemansa tuotteet ja tuotteet toimitetaan pientä toimituskulua vastaan asiakkaan kotiovelle asti. Vaihtoehtoisesti ruokakassit voi myös noutaa valitsemastaan myymälästä.”

Yrittäjä Jarmo toimii aktiivisesti yrittäjäjärjestössä ja osallistuu aktiivisesti myös Keski-Suomen kauppakamarin kokouksiin.

”Käyn paljon kamarin kokouksissa. Lisäksi olen kiinnostunut osallistumaan valiokuntatyöhön. Vaikuttaminen ja osallistuminen on minulle luontaista. Toivonkin, että Keski-Suomessa pidettäisiin enemmän yhtä – ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan. Meillä on aivan loistavia yrityksiä omastakin takaa.”

Esittelyssä 85 jäsentä on Keski-Suomen kauppakamarin juttusarja, jossa esittelemme 85 jäsenyritystä kauppakamarin 85-vuotisen matkan varrelta. Mikäli toivot yrityksestäsi jutun, ota meihin yhteyttä.

Lisätietoja:

Jarmo Karhunen