Karhumetsältä Kalastajatorpalle strategiatyöhön

Kauppakamariryhmän yhteinen strategia on loppusuoralla. Koko maan kattavana toimijana kauppakamariryhmä varmistaa, että yritystoimintaa on mahdollista harjoittaa menestyksellisesti Suomen kaikissa osissa. Kilpailukykymme parantaminen on kansallinen haaste.

Vastuullinen yritystoiminta - yritysvastuullinen yhteiskunta ovat toistensa kumppaneita. Kauppakamarit ovat voimakkaasti mukana kehittämässä ja levittämässä yritysten hyvää hallinnointia koskevia käytäntöjä ja hallitustyöskentelyn osaamista. Toisaalta kauppakamariryhmä edellyttää, että myös poliittiset päättäjät toimivat vastuullisesti yritysten toimintaedellytysten kehittämisessä.

Julkisen sektorin reformia pitää viedä vauhdikkaasti eteenpäin. Elinkeinoelämä on kiristänyt vuosikausia vyötä, saneerannut toimintoja ja huolehtinut siitä, että kilpailukyky sekä mahdollisuus harjoittaa kannattavaa yritystoimintaa Suomessa säilyisivät. Kauppakamariryhmän mielestä julkisen sektorin tuottavuuden nostaminen edellyttää laajamittaista rakenteiden saneerausta ja sähköisten palveluiden käyttöönottoa. Lisäksi tarvitaan julkisen ja yksityisen sektorin monipuolista kumppanuutta. Tulevaisuudessa merkittävästi suurempi osa julkisesti rahoitetuista palveluista on yritysten tuottamaa.

Kalastajatorpalta Mattilanniemeen

Suomi tarvitsee kasvuyrityksiä. YT- ja irtisanomissuutisia olemme saaneet kuulla riittävästi. Nyt on aika luoda uskoa tulevaan ja kuunnella kasvutarinoita.

Tänään 22.8. Kasvu Openin kiitoradassa sparrataan 16 finalistia Jyväskylän Mattilaniemessä kansainvälisiksi kasvuyritykseksi. On hienoa, että kaikki myllärit ovat mukana talkoohengessä tekemässä töitä Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi.

Uljas Valkeinen
toimitusjohtaja