Kasvu kuuluu kaikille

BLOGI: ULJAS VALKEINEN: Keski-Suomi on täynnä löytämättömiä ja kasvupotentiaalia omaavia yrityksiä. Huhtikuun alussa käynnistynyt KasvuOpen on keino kaivaa nämä yritykset esiin. Viimeistään nyt kannattaa näyttää vihreää valoa yrityksen kasvu-unelmille ja laittaa hakemus sisään ennen toukokuun kahdeksatta päivää. KasvuOpen voi saattaa sinut polun päähän, joka johtaa yrityksesi kansainväliselle kasvu-uralle.

Mistä tässä oikeastaan on kysymys? KasvuOpen on kasvuyrityskilpailu, mutta samalla se on vaikuttava ja maksuton sparrausohjelma kahdeksalle yritysidealle ja kahdeksalle jo olemassa olevalle yritykselle. Prosessi on tarkoitettu kaikille kasvusta kiinnostuneille yrityksille katsomatta yrityksen kokoa tai rahapussin suuruutta. Suomen kilpailukyky on rakennettu yrittäjien unelmien ja yritysten kasvun varaan. Yhdessä uskallamme ne toteuttaa paremmin.

Kolmessa kasvun kiitoratapäivässä suuri joukko parhaita asiantuntijoita laittaa itsensä likoon yrityksen kumppanina, jotta yritysunelmat kannattavat ja toteutuvat. Kehittämistyötä tehdään luottamuksellisesti ja asiantuntevasti.  Aiemmin Suomessa rakennettiin talkoilla nuoriso- ja urheiluseurojen taloja, nyt Keski-Suomessa rakennetaan jo kolmatta vuotta yritysten kasvutarinoita. KasvuOpen forumit ja tapahtumat ovat kaikille kasvusta kiinnostuneille tarkoitettuja verkottumis- ja innostumisalustoja.

Petäjävetinen Ultratec Oy oli yksi viime vuoden finalisteista. Yritys on erikoistunut kovalle rasitukselle joutuvien maastoajoneuvojen lisälaitteiden valmistamiseen, joita ovat kotimaiset ATV-Expert -tuotteet mönkijöille ja Snow-Expert -laitteet moottorikelkoille. Yrityksellä on oma tuotekehitys ja valmistusmenetelmät korkean laadun varmistamiseksi. Tuotteet sopivat pihalla, metsässä, kaupungissa, tiettömillä taipaleille – kaikkialle mihin mönkijät ja lumikelkat soveltuu. Ultratec oli mukana vuoden 2012 Kasvu Openissa. Toimitusjohtaja Timo Ruokolaisen mukaan KasvuOpen mullisti ajattelun ja nosti yrityksen kehittämisen aivan uudelle tasolle. Kehittämistyö jatkuu tänä päivänä mm. Advisory Boardin avulla, joka vie yritystä kansainvälisille markkinoille.

Kasvu Open 2013 -tempaukseen ei ole osallistumismaksua. Kasvuyritysten johtajien ja sparraajien laaja verkosto laittaa tänäkin vuonna n. 30 000 euron panostuksen omana työnään jokaiseen Kasvu Open -finalistiyritykseen. Kasvu Openin toteutuksen mahdollistavat ne kasvuyritysten johtajat ja kasvuyritysten asiantuntijapartnerit, jotka uskovat finalistien joukossa olevan huomisen menestystarinoita. Niitä Suomi tarvitsee. Ja sen vuoksi Kasvu Open jälleen järjestetään. Lähde mukaan! www.kasvuopen.fi

Uljas Valkeinen, toimitusjohtaja, Keski-Suomen kauppakamari