Naida Avdic harjoittelijaksi Keski-Suomen kauppakamariin

Naida Avdic

Bosniasta Suomeen muuttanut Naida Avdic on aloittanut meillä kuukauden mittaisen työharjoittelun. Harjoittelun aikana Naida tutustuu suomen kieleen ja työkulttuuriin sekä keskisuomalaisiin yrityksiin ja auttaa meitä henkilöstöä erilaisissa toimiston tehtävissä. Naidan tavoitteena on löytää tulevaisuudessa oman alan töitä Suomesta. Lue Naidan esittely blogista!

"Olen 27-vuotias ja olen kotoisin Bosniasta. Tulin Suomen vuonna 2020. Opiskelen nyt suomen kurssilla. Kurssin järjestää Spring House Oy ja Keski-Suomen TE-toimisto. Olen opiskellut nyt 8 kuukautta TE-toimiston suomen kielen kurssilla. Suomen kieli on tosi kaunis. Helpointa suomen opiskelussa on minusta se, että sanat kirjoitetaan niin kuin se sanotaan.

Minun koulutus on taloustieteiden kandidaatti ja se rinnastetaan suomalaiseen korkeakoulututkintoon. Työskentelin slovenialaisessa NLB-pankissa Bosniassa 3 vuotta.
Puhun ja kirjoitan erittäin hyvin englantia, bosnia (äidinkieli), kroatiaa ja serbiaa. Suomea puhun ja kirjoitan hyvin mutta opiskelen lisää koko ajan.

Minun ensimmäinen harjoittelu Suomessa oli päiväkodissä kolme viikkoa ja se oli hieno kokemus ja tällä hetkellä olen harjoitelija Keski Suomen kauppakamarilla.

Olen rento sosiaalinen, rakastan tiimityöta ja tulen helposti toimeen muiden ihmisten kanssa. Rakastan eläimiä, matkustamista, lukemista, valokuvausta, vaellusta ja melkein mitä tahansa ulkoilua.

Olen ahkera, valmis työskentelemään ja oppimaan. Olen tunnollinen, järjestelmällinen ja teen aina parhaani kaikeessa mihin ryhdyn.

Suomalaiset ovat tosi kivoja. Suomessa tykkään Suomen ilmasta ja metsä on myös ihana.
Suomessa parasta on koulutus, se miten kursseja järjestään, miten opettajat suhtautuvat opiskelijoihin ja kaikki on niin hyvin järjestetty.

Myös suklaa on tosi hyvää."

Naida Avdic

Upeasti kirjoitettu Naida, lämpimästi tervetuloa!

Jos haluat olla Naidaan yhteydessä, hänen sähköpostiosoitteensa on:

naidahajdarevic245@gmail.com