Arvonlisäveron ajankohtaispäivä

Tarjolla tuoreimmat arvonlisäverokuulumiset ajankohtaispäivässä, jossa syvennytään alv-vähennysoikeuden rajanveto- ja erityistilanteisiin sekä tutustutaan arvonlisäverotuksen viimeaikaisimpiin muutoksiin ja ennakoidaan tulevia muutoksia. ​​​​​​​

Ohjelma:

- Ostovähennysten tulkintatilanteita

• Arvonlisäveron vähennysoikeuden periaatteet
  • Henkilöstökulujen alv-vähennysoikeus
  • Edustus-, kokous- ja markkinointikulut ja niiden vähennysoikeus
  • matkakuluihin ja
  • Vähennysoikeuden erityiskysymykset, kuten yritysjärjestelyjen alv-vähennysoikeus

- Oman käytön verotus

• Milloin tulee sovellettavaksi

- Viimeaikaisia arvonlisäverotuksen muutoksia

- Arvonlisäverotuksen viimeaikainen oikeus- ja verotuskäytäntö

15.10.2021 08:45 - 14:30

KoulutuksetTalous

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Teams-etäyhteydellä

Kenelle:
Koulutus sopii myyntiprosesseista ja sopimuksista vastaaville henkilöille sekä taloushallinnon henkilöstölle.

Koulutuspäivän aikataulu:
8.45 etäyhteys avataan
9.00 koulutus alkaa
10.30 kahvitauko
10.45 koulutus jatkuu
12.15 lounastauko
13.00 koulutus jatkuu
14.30 koulutus päättyy

Asiantuntija:

Atte Saari
​​​​​​​Vero- ja ALV asiantuntija
KPMG Oy Ab

Atte Saari toimii KPMG:n arvonlisäveroasiantuntijana ja työskentelee laajalla rintamalla arvonlisäverotukseen liittyvissä tehtävissä ja vastaa KPMG:n välillisen verotuksen palveluiden tuottamisesta ja kehittämisestä keskisen Suomen alueella.

Atte on ollut KPMG:n palveluksessa vuodesta 2011 lähtien ja sitä ennen Verohallinnolla. Hänelle on kertynyt hyvin monipuolinen kokemus julkishallinnon sekä kotimaisten ja kansainvälisten yritysten arvonlisäverotukseen liittyvien kysymysten neuvonantajana ja hän on avustanut asiakkaitaan asiamiehenä useissa veroriidoissa, muun muassa KHO:ssa. Lisäksi Atte on auttanut useita asiakkaitaan löytämään alv-kustannustehokkaita toimintamalleja esimerkiksi liiketoimintojen uudelleenjärjestelyihin liittyen.

Käytännön kokemuksen lisäksi Atte on tuttu näky asiantuntijaluennoitsijana eri tilaisuuksissa.

Hinta:
Jäsenetuhinta 360 € + alv 24 % , normaalihinta 460 € + alv 24 % .

Ilmoittautuminen:
Ilmoittauduthan koulutukseen 13.10.2021 mennessä.

​​​​​​​Ennakko kysymyksiä asiantuntijalle:
Voit halutessasi esittää ennakkokysymyksiä koulutuksen asiantuntijalle, johon haluat häneltä vastauksia koulutuspäivän aikana. Voit kirjata kysymykset ilmoittautumislomakkeeseen tai laittaa sähköpostilla: tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi.

Mikäli tarvitset lisätietoja, vaihtoehtoisen osallistumistavan tai ryhmätarjouksen, otathan yhteyttä:
Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
​​​​​​​puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen(ät)kskauppakamari.fi​​​​​​​

Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Mikäli sairastut tai sinulla on Covid-19 oireita, (kurkkukipua, yskää, nuhaa tai kuumetta) pyydämme sinua ottamaan yhteyttä, niin sovitaan sinun kannaltasi paras toimintamalli. Tilallesi voi tulla myös yrityksestäsi/organisaatiostasi toinen henkilö. ​​​​​​​Ilmoita muutoksista puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot:

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen perutuista ilmoittautumisista laskutamme puolet osallistumismaksusta.
  • Mikäli henkilö peruu osallistumisen vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Jos henkilö jättää saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.

Keski-Suomen kauppakamarin tietosuojaseloste