Arvostus työyhteisön voimavarana - näenkö toisen, tulenko itse nähdyksi?
​​​​​​​

Henkilöstön sitouttamiseen ei riitä enää yksistään hyvä palkka, erilaiset henkilöstöedut tai etenemismahdollisuudet. Tarve tulla kuulluksi, nähdyksi ja arvostetuksi on nousemassa yhdeksi tärkeimmistä menestystekijöistä, kun puhutaan hyvästä johtamisesta ja ihmisten sitouttamisesta.

Päivämäärä: 29.5. klo 8.00-10.30

Sijainti: Mehiläinen Oy, Jyväskylä, Kauppakatu 35, 4. krs., 40100 Jyväskylä

Ilmoittaudu

Arvostus työyhteisön voimavarana - näenkö toisen, tulenko itse nähdyksi?

Arvostuksen kokemus syntyy ihmisten kohdatessa toisensa kunnioittavasti. Kyse ei ole vain minusta ja omista tarpeistani, vaan meistä yhdessä: Miten voimme nähdä toisen hyväksyvästi ja tulla itse nähdyksi? Aamupalatilaisuus tarjoaa oivalluksia ja työkaluja arvostuksen ilmapiirin rakentamiseen työyhteisössä.

​​​​​​​Pohdimme esimerkiksi seuraavia aiheita:
  • Mistä arvostavassa kohtaamisessa on kyse ja miksi sen on tärkeää?
  • Mikä meitä estää kohtaamasta toisiamme arvostavasti?
  • Mitä voisimme tehdä arvostavan ja välittävän ilmapiirin luomiseksi lähityössä ja etänä?
Saat tilaisuudesta esimerkiksi seuraavaa:
  • Käsityksen arvostuksen ja sen puutteen vaikutuksista hyvinvointiin, jaksamiseen ja työssä suoriutumiseen
  • Oivalluksia miksi arvostuksen osoittaminen ja vastaanottaminen voi olla vaikeaa ja miten ylittää nämä vaikeudet
  • Tukea oman ja toisten arvostuksen ja nähdyksi tulemisen tarpeen hahmottamiseen
  • Konkreettisia keinoja ja kysymyksiä, joilla auttaa itseä ja muita antamaan ja saamaan arvostusta luontevammin lähityössä ja etänä

Aikataulu:

7.55 Saapuminen

8.00-8.30 Verkostoitumista aamupalan merkeissä

8.30 Tilaisuus alkaa

• Tervetuloa ja avaussanat: yksikönjohtaja Mila Korhonen, Mehiläinen Keski-Suomi ja Etelä-Savo
  • Luento: Arvostus työyhteisön voimavarana: organisaatiopsykologi Pekka Tölli
  • Työpajaosuus

10.30 Tilaisuus päättyy

Luennoitsija:

Pekka Tölli on Mehiläisen johtava organisaatiopsykologi. Hänen intohimonsa on ihmisten välinen arvostava kohtaaminen.

Pekka auttaa työkseen yksilöitä, johtoryhmiä ja työyhteisöjä voimaan hyvin ja tekemään itselle ja muille merkityksellisiä asioita.

Tekstit ja kuva: www.mehilainen.fi/laakarit-ja-asiantuntijat/pekka-tolli

Työssään hän on havainnut, miten tärkeitä arvostus ja nähdyksi tuleminen ovat ihmisen kasvulle ja hyvinvoinnille.

Pekalla on taustalla pitkä liike-elämän ja strategiatyön kokemus.

Hän on kirjoittanut kirjan: Minä näen sinut - Arvostuksen psykologiaa.

Ilmoittautuminen

Tilaisuuteen mahtuu 30 ensimmäisenä ilmoittautunutta. Tilaisuus on suunnattu ensisijaisesti kauppakamarin jäsenille ja osallistua voi max 2 henkilöä / yritys. Paikkojen täyttyessä voit jäädä jonoon ja odottamaan mahdollisia vapautuvia paikkoja.

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen tarjoilujen vuoksi. Ilmoittautuminen päättyy ti 21.5. klo 16.00.

Ilmoittaudu heti - nämä paikat loppuvat pian! ​​​​​​​

Olet lämpimästi tervetullut tilaisuuteen!

Yhteistyössä:

Keski-Suomen kauppakamarin Osaamis- ja työelämävaliokunta

No Show -maksu

Mikäli huomaat olevasi estynyt osallistumaan tilaisuuteen ilmoittautumisen jälkeen, muista perua ilmoittautuminen ajoissa tai varmista, että joku toinen organisaatiostasi osallistuu tilaisuuteen. Peruuttamattomista No Show-tapauksista veloitamme 30 €.

Jos sinulla on kysyttävää tilaisuuteen liittyen voit soittaa tai lähettää kysymyksesi sähköpostilla Keski-Suomen kauppakamariin palvelupäällikkö Pia Naukkariselle: puh. 050 555 9915 tai pia.naukkarinen@kskauppakamari.fi.