Excelin BI-työkalut

--

Aika: Tiistai 16.11.2021 klo 14.00- 15.30

Paikka: Oma tietokone

Kenelle: Koulutus sopii sinulle, joka työssäsi luot raportteja ja graafeja tilannekatsauksiin ja päätöksentekoon. Haluat löytää eri tietolähteiden isoista datamääristä oleellisen tiedon. Haluat tuottaa liiketoiminnalle selkeitä raportteja mahdollisimman nopeasti. Koulutus sopii Excel 2010 tai uudemman version käyttäjille.
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu Excel BI-webinaariin pe 12.11.2021 mennessä.

Kouluttaja: ​​​​​​​ Maija Andersson, Business Intelligence Expert, Pinja Group Oy

Tässä webinaarikoulutuksessa kuulet, mitä mahdollisuuksia Microsoft Excel-raportointityökalut PowerPivot ja PowerQuery tarjoavat isojen datamäärien yhdistämiseen, muokkaamiseen ja rutiinien automatisointiin. Nämä työkalut tehostavat huomattavasti raportointiin käytettyä aikaa.

Koulutuksessa opit luomaan Excelin BI-työkalujen (PowerPivot ja PowerQuery) avulla isosta aineistosta dynaamisia raportteja nopeasti. Excel BI mahdollistaa eri aineistojen yhdistämisen, toistuvien muokkauksien automatisoinnin ja entistä monipuolisimpien raporttien luomisen.

Koulutus pohjautuu keväällä eläköityneen Arja Kuukkasen huippu suosittuihin koulutuksiin!

Koulutussisältö

Koulutuksessa käydään läpi seuraavat asiat:

Excel BI – PowerPivot

• Kuinka tuon dataa eri tietolähteistä?
  • Kuinka käsittelen ja yhdistän tuotua dataa?
  • Miten laskenta ja mittarit toteutetaan PowePivotissa?
  • Kuinka esitän PowerPivot-aineistoa Pivot-raportointityökaluilla?

Excel BI – PowerQuery / kyselyeditori

• Miten tuon dataa eri tietolähteistä kyselyeditoriin?
  • Miten muokkaan dataa kyselyeditorissa?
  • Miten jätän turhat rivit ja sarakkeet pois?
  • Kuinka esitän PowerQuery-aineistoa Pivot-raportointityökaluilla?

Webinaariin osallistuminen:

Tarvitset vain tietokoneen, nettiyhteyden ja kuulokkeet/kaiuttimet. Ennen koulutusta saat sähköpostiin osallistumislinkin, jota klikkaamalla verkkokoulutus avautuu.
Live-verkkokoulutuksen lisäksi sinulla on mahdollisuus katsoa koulutus tallenteena kuukauden ajan koulutuksen jälkeen. Voit kerrata, tai jos et pääset live-koulutukseen, voit katsoa tallenteen oman aikataulusi mukaan.

Hinta:
Jäsenetuhinta 180 €, hinta 280 €.
Hintoihin lisätään alv 24 %.

​​​​​​​Ilmoittautuminen:

Ilmoittauduthan koulutukseen pe 12.11.2021 mennessä.

Muistathan jatkuvan etumme: Ilmoita 5 - maksa 4!

​​​​​​​​​​​​​​Maija Andersson

Business Intelligence Expert
​​​​​​​Pinja Group Oy

Maija Andersson toimii Pinjalla BI asiantuntijana, konsulttina ja koulutusvastaavana. Maija rakastaa numeroita, dataa, tiedon visualisointia ja selkeitä raportteja. Maija on työskennellyt Power BI:n parissa vuodesta 2016 lähtien ja kouluttanut suunnilleen yhtä kauan. Kouluttajana Maijalla on rauhallinen ja innostava ote ja hän käy asiat läpi selkeiden esimerkkien kautta.

Tutustu ja ilmoittaudu myös syksyn Power BI-jatkokoulutuksiin:

--

Mikäli tarvitset lisätietoja, vaihtoehtoisen osallistumistavan tai ryhmätarjouksen, otathan yhteyttä:

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari, puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin:

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Mikäli olet estynyt osallistumaan webinaariin, tilallesi voi tulla yrityksestäsi/organisaatiostasi toinen henkilö. Tai saat webinaarista tallenteen, jonka voit katsoa oman aikataulusi mukaan. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 555 9915 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot:

• Osallistumisen voi perua maksutta 7 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen perutuista ilmoittautumisista laskutamme puolet osallistumismaksusta.
  • Mikäli henkilö peruu osallistumisen vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.

• Jos henkilö jättää saapumatta paikalle laskutamme koko osallistumismaksun.
  • Ilmoittautuneen tilalle voi tulla myös yrityksestäsi/organisaatiostasi toinen henkilö. ​​​​​​​
  • Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 555 9915 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi