Lounge treffit: Juttuklubi - uusi tapa auttaa osaajapulassa

18.11.2022 10:00 - 11:00

Oletko miettinyt, miten sinä tai yrityksesi voisitte ratkoa osaajapulaa? Haluatko kuulla aitojen esimerkkien kautta, miten pienellä panostuksella voi tehdä suuren vaikutuksen? Tässä lähi- ja verkkotilaisuudessa keskustelemme siitä, miten voimme auttaa kansainvälisiä osaajia verkostoitumaan ja rohkaista heitä suomen kielen käytössä. Kerromme myös esimerkein, kuinka nopeasti monien vaikeana pitämän kielen voi ottaa haltuun.

KoulutuksetKansainvälistyminen

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Lähiosallistuminen ja Teams-tilaisuus
Kauppakatu 28 B, 40100 Jyväskylä

Näillä Lounge treffeillä keskustellaan uudesta tavasta auttaa alueella jo olevia kansainvälisiä osaajia integroitumaan ja verkostoitumaan keskisuomalaisen työelämän kanssa. Kuulemme myös esimerkkejä siitä, millaisia kohtaamisia tähän mennessä on ollut ja mitä niistä on seurannut. Osaajia tarvitaan ja meiltä myös löytyy monenlaisia osaajia, kunhan ymmärrämme toisiamme ja saamme molemminpuolin tarpeet kohtaamaan.

Yleisöllä on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja osallistua keskusteluun. Tilaisuuden kielinä ovat suomi ja englanti.

Tilaisuus kuuluu Keski-Suomen kauppakamarin Kasvu- ja kansainvälistymisvaliokunnan Lounge-tuotantoon, jolla tuodaan keskisuomalaista onnistumista esiin ja halutaan rohkaista yrityksiä omassa toiminnassaan rohkeuteen, kasvuun ja kansainvälistymiseen.

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille, jotka etsivät lääkkeitä osaajapulaan.

Kiinnostuitko? Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

• Tule kauppakamarin toimistolle kuulemaan ja keskustelemaan. Ilmoittaudu etukäteen, viimeistään to 17.11.2022. Paikkoja on 20 nopeimmalle.

• Hyppää linjoille Teamsin kautta. Teams-linkki lisätty​​​​​​​.​​​​​​​

Tilaisuuden aikataulu:

9.30 Tervetuloa kahville

9.50 Linjan avaus, tekniikan testaus

10.00 Tilaisuus alkaa

• Avaussanat Kasvu ja kv.valiokunnan puolesta
  • Juttuklubi:
    • Mikä se on ja mitä se tekee?
      • Anamaria Limma, Jyväskylän kaupungin työllisyyspalvelut
    • Kokemuksia Juttuklubin jututtaja ja host-rooleista
      • Business Jyväskylä, kansainvälistymispalveluiden yritysneuvoja Tiina Järvelin ja Keski-Suomen kauppakamari, Projektipäällikkö Pia Naukkarinen
  • Kysymykset ja keskustelu

n. 11.00 Tilaisuus päättyy.

Ilmoittautuminen

Läsnäolo 20 nopeimmalle kauppakamarilla - ennakkoilmoittautuminen

Teams-osallistuminen - ei ilmoittautumista.

Tilaisuus on maksuton.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN!

Juttuklubia järjestävät yhteistyössä:

Lisätiedot:

Pia Naukkarinen, Keski-Suomen kauppakamari
​​​​​​​puh. 050 555 9915 tai pia.naukkarinen (ät) kskauppakamari.fi

Kv-verkostot toimiviksi -hanketta rahoittaa Keski-Suomen liitto. Rahoitus on TEM:n AKKE-rahoitus (Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen määräraha)