Valtakunnallinen valiokuntayhteistyöpilotti

​Valiokuntayhteistyöllä painavampaa vaikuttamista

Kauppakamaritoiminnassa käynnistyi vuoden 2015 alussa kolme valiokuntapilottia. Keski-Suomen kauppakamari on mukana kaikissa kolmesta valiokuntayhteistyöpilotissa: ICT-, teollisuus- sekä koulutus- ja osaamisvaliokunnat. ICT-valiokuntien pilotissa ovat mukana Riihimäki-Hyvinkään, Turun, Hämeen, Keski-Suomen, Tampereen ja Kymenlaakson ICT-valiokunnat. Koulutus- ja osaamisvaliokuntien pilotissa ovat mukana Keski-Suomen lisäksi Helsingin seudun, Turun, Etelä-Pohjanmaan, Oulun ja Pohjois-Karjalan kauppakamarit. Teollisuuden alan yrityksien etuja valvotaan Keski-Suomen kauppakamarin lisäksi Turun, Kuopion, Etelä-Savon, Pohjois-Karjalan, Hämeen, Tampereen ja Lapin kauppakamareiden muodostamassa teollisuusvaliokuntien pilotissa.

Valiokuntayhteistyöpilotin tarkoituksena on tehostaa aluelähtöistä edunvalvontaa sekä tarjota valiokuntalaisille laajemmat verkostoitumismahdollisuudet. Tavoitteena on tehostaa myös valiokuntien sisäistä valiokuntatyöskentelyä ja lisätä vuoropuhelua eri valiokuntien välillä. Valiokuntien yhteistyön avulla osaamiskenttä on laajempi ja vastuita pystytään jakamaan resurssien ja osaamisen perusteella.

Yhteyshenkilö ja lisätietoja

Teollisuusvaliokuntien yhteistyö