85 jäsenesittelyä: Aitio Finlandissa tehdään töitä tehokkaasti rennolla meiningillä

​Aitio Finland Oy (ent. Codecenter) on ohjelmistoalan yritys, joka auttaa kehittämään liiketoimintoja tuomalla esiin tietojärjestelmien tarjoamia mahdollisuuksia. Perustaja Thomas Raehalme perusti yrityksen omasta tekemisen innosta ja intohimoisesta harrastuksesta, kun osaamiselle oli kysyntää. Hän toteutti ensimmäisen tietojärjestelmän kansainvälisille markkinoille jo 14-vuotiaana. Projektien ympärille tarvittiin lisää tekijöitä. Henkilöstömäärä on kasvanut 50 prosenttia kahdessa vuodessa ja uusille osaajille on selkeä tarve.

Järjestelmäratkaisuja toimittava yritys auttaa perehtymään tietojärjestelmien ja IT-työkalujen tarjoamiin mahdollisuuksiin. Kaikki alkaa aina asiakkaan toiminnan tavoitteista ja kehitystarpeista. Aitio Finland tuo uusia ajatuksia siihen, miten suuremmissa tavoitteissa järjestelmätyökalut voivat auttaa. Tavoitteena on aina tehostaa liiketoimintaa ja mahdollistaa jotain uutta.

-ATK sopii terminäkin edelleen hienosti nykypäivään, sillä tehostamisessa on kyse juuri automaattisesta tietojenkäsittelystä. Tietoa voidaan kerätä automaattisesti, sitä voidaan yhdistellä ja muokata sekä jakaa automaattisesti niin, että se on kaikkien saatavilla. Tällöin päätöksenteko ja vaikka tarjouksen jättäminen nopeutuu, kertoo Aitio Finlandin toimitusjohtaja Arto Juvonen.

Yritys on juuri viimeistelemässä Hillava®- töidenhallintatyökalun uutta versiota. Se tehostaa työtehtävien suunnittelua ja seurantaa sekä minimoi työn korjailuun kuluvan ajan. Hillava® mukautuu erilaisiin työympäristöihin. Se soveltuu niin tietotyöhön, hoivapalveluihin, huoltotöihin kuin rakennusfirmoille.

Tällä AAA-luottoluokituksella varustetulla yrityksellä on asiakkainaan sekä suurempia että pienempiä yrityksiä, ja sen tarjoamilla palveluilla on yli 200 000 käyttäjää kuukaudessa. Aitiossa huolehditaan siitä, että innostus ja positiivinen tekeminen säilyy.

-Töitä tehdään reippaasti ja tehokkaasti, mutta meininki on rento. Pyrimme kehittämään toimintaamme kaikilla sektoreilla koko ajan. On erittäin tärkeää, että töissä jaksetaan ja viihdytään. Sen vuoksi panostamme myös vapaa-ajan toimintaan, kertoo Juvonen.

Aitio Finland on ollut mukana Keski-Suomen kauppakamarin toiminnassa kaksi vuotta.
-Olemme saaneet kauppakamarin kautta verkostoja ja uusia ajatuksia eri toimialoilta. Eniten kiinnostaa juuri tuo ”poikkitieteellinen” keskustelu eri toimialojen välillä ja tämä on toteutunut hyvin Keski-Suomen kauppakamarin järjestämissä tilaisuuksissa. Kasvu Open ansaitsee myös erityismaininnan – fiilis viime vuoden Finaalissa oli innostava ja itse prosessissa on erittäin hyvää kansallista potentiaalia nousta vielä tunnetummaksi yritystoiminnan kehittäjäksi ja kasvun katalyytiksi, kertoo Juvonen kokemuksistaan kauppakamarista.

Esittelyssä 85 jäsentä on Keski-Suomen kauppakamarin juttusarja, jossa esittelemme 85 jäsenyritystä kauppakamarin 85-vuotisen matkan varrelta. Mikäli toivot yrityksestäsi jutun, ota meihin yhteyttä enni.aittila(ät)kauppakamari.fi.

Lisätietoja:
Arto Juvonen, toimitusjohtaja