85 jäsenesittelyä: Alkio-opiston kampus on täynnä elämää

​Alkio-opisto Jyväskylän Korpilahdella on valtakunnallinen kansanopisto, jolla on tarjota Suomen laajin kattaus avoimia yliopisto- ja ammattikorkeakouluopintoja eri tiedeaineissa sekä kieli- ja viestintäopinnoissa.

Opiskeltavia aineita ovat esimerkiksi bio- ja ympäristötieteet, historia, englannin kieli ja kansainvälisyys, kauppatieteet, kasvatustieteet, luonnontieteet, lääketieteeseen valmentavat opinnot, psykologia, terveysliikunta sekä valtio-oppi- ja yhteiskuntatieteet.

Koulutuspalveluiden lisäksi Alkio-opisto tarjoaa Päijänteen rantamaisemissa myös juhla-, kokous- ja majoituspalveluja. ”Laadukas opetus ja erinomainen palvelujen taso ovat meille kunnia-asioita ja niistä emme tingi”, toteaa rehtori Jaana Laitila.

”Nyt on meneillään koko Alkio-opiston historian suurin lukukausi. Kampuksellamme ahertaa 275 opiskelijaa yhteensä 116:lta paikkakunnalta, Enontekijöiltä Helsinkiin ja Ilomantsista Vaasaan. Tämän lisäksi värikkyyttä ja elämää lisäävät kampuksellamme opiskelevat Humanistisen ammattikorkeakoulun yhteisöpedagogi ja kulttuurintuottaja opiskelijat sekä kansainväliset vaihto-opiskelijat”, kertoo Jaana.

Alkio-opisto saa käyttäjiltään vuodesta toiseen kiitosta. ”Tämä opisto on ollut tosi mukava paikka. Opiskelu on ollut antoisaa ja kiinnostavaa, vaikka hommaa on riittänyt. Ilmapiiri täällä on lämmin ja avoin. Täällä sai helposti ystäviä” kirjoitti eräs opiskelija syyslukukauden palautteeseen.

Alkio-opistossa opiskeluun opiskelija voi hakea toisen asteen opintotukea. Opiskelijan suorittamat korkeakoulututkinnon osat voi sisällyttää myöhemmin osaksi tutkintoa. Tämä lyhentää opiskeluaikaa korkeakoulussa.

Alkio-opisto on Keski-Suomen kauppakamarin tuoreimpia jäseniä ja on ollut mukana muiden muassa Parempi Johtaa Hyvin -hankkeessa. Oppilaitoksella on kuitenkin jo pitkät taustat perinteikkäänä keskisuomalaisena aktiivina. Alkio-opisto perustettiin Perniöön vuonna 1947 ja Korpilahdella opisto on toiminut jo neljäkymmentä vuotta.

”Olemme toimineet 40 vuotta Korpilahdella ja olleet yhteistyökumppanina monelle paikalliselle ja valtakunnalliselle organisaatiolle”, naurahtaa Jaana. ”Keski-Suomen kauppakamarin lisäksi olemme Suomen Yrittäjien jäsen. Yhteistyöstä saa valtavaa voimaa! Kuitenkin niin yritys kuin yrityskin painii samojen teemojen parissa – talous, kilpailukyky, kasvu ja kehittäminen. Sen olen urallani huomannut, että kun jotain antaa niin myös saa. Terveisiä siis muille keskisuomalaisille yrityksille, että myös täältä Korpilahdelta löytyy innokkaita kumppaneita!”

Tilaisuuden tullen, tervetuloa Alkio-opistolle!

Esittelyssä 85 jäsentä on Keski-Suomen kauppakamarin juttusarja, jossa esittelemme 85 jäsenyritystä kauppakamarin 85-vuotisen matkan varrelta. Mikäli toivot yrityksestäsi jutun, ota meihin yhteyttä.

Lisätietoja:

Jaana Laitila