85 jäsenesittelyä: Beneres Oy – Liiketoimintaosaaminen yritysten käyttöön

​Beneres Oy on jyväskyläläinen huhtikuussa perustettu konsultointiyritys, joka auttaa pk-yrityksiä löytämään omat kasvunmahdollisuutensa. Markkinointi, talous ja henkilöstöhallinto ovat yleensä tarkastelun kohteena. Koko yrityksen kentän tarkastelu ja edistäminen on toiminnan keskiössä. Myös pienempiin prosesseihin halutaan panostaa.

”Ensimmäiseksi tehdään tarvekartoitus. Toiminnan tarkoituksena on toimintaedellytysten ja olosuhteiden selvitys ja suunnitelman tekeminen liiketoiminnan kehittämiseksi. Autamme asiakkaitamme huomaamaan asioita, mistä voisi syntyä kasvua”, kertoo Beneres Oy:n toimitusjohtaja Minna Pusa.

Innokkaalla yrittäjäkaksikolla on samanlaiset arvot ihmisestä ja asiakaspalvelusta. Työskentely yhdessä on ollut helppoa. Toistensa ideoiden täydentäminen ja innostaminen on tärkeää. Osaamisen yhdistäminen tuntui alusta asti luontevalta.

Työyhteisössä vuorovaikutus ja hyvä tekemisen meininki ovat lähellä yrittäjien sydäntä, joita he painottavat myös omassa liiketoiminnassaan.

”Oikeudenmukainen johtaminen, yhdessä sovitut pelisäännöt ja käytännöt lisäävät työntekijöiden luottamusta ja sitoutumista. Hyvin toimivassa työpaikassa työntekijät viihtyvät, voivat hyvin ja työskentelevät yhteisen tavoitteen eteen. Hyvä työilmapiiri on yrityksen voimavara, joka edistää yritystoiminnan tuloksellisuutta. Kannustavan työilmapiirin luominen ei ole erillinen projekti, vaan se muodostuu toimivista päivittäisistä käytännöistä. Asioita on hyvä katsoa useasta näkökulmasta päätöksiä tehtäessä”, kuvailee henkilöstöhallinnon asiantuntija Seija Oksanen.

Oman yrityksen perustaminen lähti liikkeelle poltteesta auttaa yrityksiä liiketoiminnan eri osa-alueilla. Viimeinen potku oman yrityksen perustamiselle oli osallistuminen Kasvu Open Finaaliin viime lokakuussa.

”Kasvu Openin bisnesseminaarissa oli loistavat ja asiantuntevat puhujat. Tunnelma oli innostava. Viimeisen päätöksen yrityksen perustamisesta tein juurikin tuossa tilaisuudessa. Sain sieltä uusia ja hyödyllisiä kontakteja. Lähden Kasvu Openin huipennukseen, Kasvun Karnevaaliin, ehdottomasti myös tänä vuonna ja suosittelen sitä muillekin” kertoo Oksanen.

Beneres liittyi Kauppakamarin jäseneksi, sillä mielikuvat Keski-Suomen kauppakamarista olivat myönteisiä ja kokemusta Kauppakamarin toiminnasta oli entuudestaan.

”Olemme käyneet aikaisemmin kauppakamarin tilaisuuksissa, jotka ovat olleet aina todella laadukkaita. Sisältö on hyödyllistä ja koulutukset ovat tarpeellisia osaamisen kehittämisen kannalta. Koulutuksia etsiessäni katson ensimmäisenä kauppakamarin koulutustarjonnan, josta löytyykin useita tarpeellisia ja ajankohtaisia vaihtoehtoja. Kauppakamari tarkoittaa minulle yhtä kuin laatua. Sen lisäksi siellä työskentelee positiivista ja innostavaa henkilökuntaa”, perustelee Oksanen Kauppakamarin jäsenyyttä.

www.beneres.fi