85 jäsenesittelyä: Jyväs-Caravan Oy – Kokemusta 40 vuoden ajalta

Jyväs-Caravan Oy aloitti toimintansa vuonna 1975, ja on yksi matkailuajoneuvoalan suurimpia ja vanhimpia liikkeitä Suomessa. Yrityksen perusti Martti ja Anni Käyhkö ja vetovastuussa ovat Käyhkön viisi poikaa ja vävy. Nyt Jyväs-Caravan työllistää 21 alan osaajaa.

Jyväs-Caravan myy uusia ja käytettyjä matkailuautoja, matkailuvaunuja sekä alan tarvikkeita ja varaosia. Kokonaispalveluun kuuluvat myös kattavat huoltopalvelut ja vuokrauspalvelu.

”Olemme virallinen maahantuoja ja myyjä uusille Bürstner, Carthago, Globecar, Dethleffs, Sunlight ja Kabe -matkailuautoille sekä Dethleffs ja Hobby, Kabe, Poksi, Polar ja Solifer -matkailuvaunuille. Myymme myös vaihdossa tulleita matkailuautoja, -vaunuja, henkilö- ja pakettiautoja sekä veneitä. Asiakkaamme ovat pääosin yksityisasiakkaita, mutta myös yritysten tarpeisiin myydään varsinkin matkailuautoja”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Mikko Käyhkö.

Viime vuosien kehityskohteita ovat olleet tarvikkeiden ja varaosien verkkokauppa sekä valtuutettu Fiat Professional -matkailuautoalustojen huoltopalvelut.

Jyväs-Caravan ilmakuva.

Yrityksen toimitilat sijaitsevat Seppälänkankaalla Jyväskylässä keskellä Suomea. ”Jyväs-Caravanissa voi tutustua matkailuautoihin ja -vaunuihin ympäri vuoden viihtyisässä hallissa, jossa on noin 40 matkailuajoneuvoa. Varastossa meillä on koko ajan 150–200 ajoneuvoa”, kertoo Käyhkö.

Yritys on vakiinnuttanut asemansa Suomen matkailuajoneuvomarkkinoilla. Uskomme pystyvämme vastaamaan asiakkaiden vapaa-ajan tarpeisiin laadukkaasti myös jatkossa henkilökuntamme ja ammattitaitomme voimin, Käyhkö toteaa.

Keski-Suomen kauppakamarin jäsen yritys on ollut jo vuodesta 2007.

”Olemme käyneet Keski-Suomen Kauppakamarin järjestämillä tili- ja veropäivillä useasti.”

Esittelyssä 85 jäsentä on Keski-Suomen kauppakamarin juttusarja, jossa esittelemme 85 jäsenyritystä kauppakamarin 85-vuotisen matkan varrelta. Mikäli toivot yrityksestäsi jutun, ota meihin yhteyttä.