85 jäsenesittelyä: Jyväskylän Siirtopaino Oy – Painavaa arvoa

​Painotalo Jyväskylän Siirtopaino Oy on toiminut jo vuodesta 1956. Toiminta on laajentunut yhden hengen painotalosta 15 henkeä työllistäväksi yritykseksi, ja perinteisen lomake- ja mainospainotuotannon rinnalle on noussut vahvaa jalansijaa kasvattavat digipainopalvelut.

”Toimintamme kattaa kaikki peruspainopalvelut, kuten lehdet, esitteet, kirjekuoret, käyntikortit ja julisteet sekä tietysti digipainopalvelut. Asiakkaitamme ovat lähinnä yritysasiakkaat mutta tapaamme työssämme myös yksityisasiakkaita”, kertoo toimitusjohtaja Sirpa Nurminen.

Kysyessäni alan kuulumisia ajaudumme mielenkiintoiseen keskusteluun alan tulevaisuuden näkymistä. Alan ongelmana on se, että hinta on ainut kilpailutekijä.

”Tällä alalla kukaan ei uskalla enää visioida, vaan nyt tapahtuu! Kymmenen vuotta sitten ennustettiin, että digitaalisten palveluiden osuus toiminnassa kasvaa, ja niin kävikin. Viisi vuotta sitten yritykset eivät tilanneet printtimateriaalia juuri ollenkaan, vaan uskottiin digin voimaan. Nyt myös printtiin on palattu ja yritykset yhdistelevät taitavasti perinteistä painantaa ja digipainantaa.”

Myös painopalveluissa on siirrytty tuotekeskeisestä ajattelutavasta asiakkaan kokeman arvon huomioimiseen.

”Itse painotuote on vain väline arvon luomiseen. Painotuotteella yritys viestii itsestään ja palveluistaan. Painotuote välineenä tuo lisäarvoa yritykselle, ja siksi koenkin että asiakkaan hyötyjen mittaus on alalla kasvavassa kysynnässä. Meidän on pystyttävä osoittamaan, millaisia hyötyjä eri painotuotteilla on mahdollista saavuttaa ja mitä on konkreettisesti saavutettu.”

Monikanavaisten viestintäpalveluiden hyödyntämisen Sirpa kokee tärkeänä yrityksen brändiä rakennettaessa.

”Yrityksen brändiä rakennettaessa on tärkeää luoda yhtenäinen kokonaiskuva yrityksestä ja hyödyntää monipuolisia viestintävälineitä. Tämän päivän digihuumassa unohtuu usein se, että nykyään myös painotuotteita on mahdollista personoida edullisesti. Digin puolella informaatioähky alkaa jo näkymään, joten painetun esitteen lähettäminen erottuu joukosta.”

Esittelyssä 85 jäsentä on Keski-Suomen kauppakamarin juttusarja, jossa esittelemme 85 jäsenyritystä kauppakamarin 85-vuotisen matkan varrelta. Mikäli toivot yrityksestäsi jutun, ota meihin yhteyttä.

Lisätietoja:
Sirpa Nurminen