Henkilöstöpsykologi Marjo Lalli Oy – Intohimona henkilöstöjohtaminen

​Marjo Lallilla on pitkä kokemus henkilöstöjohtamisesta. Kipinä yrittäjyydestä lähti kytemään jo vuosia sitten, kun Lalli toimi konsulttina. ”Asiakas ihmetteli, ettenkö olekaan yrittäjä, kun toimintatapani oli jo silloin niin yrittäjämäinen”, Lalli naurahtaa.

Tuosta hetkestä kului vuosia ja kokemusta karttui niin IT-alalla kun teollisuusalalla henkilöstöjohtamista tehden. Kun Lalli muutama vuosi sitten saattoi loppuun suuren projektin, oli aika kypsä yrittäjyydelle. ”Olin vuosia palvellut kansainvälisesti toimivia suuryrityksiä ja koin että haluan jakaa osaamistani ja kokemustani pk-yrityksille. Sinne missä meidän tulevaisuuden työpaikat kasvavat”, Lalli kertoo.

Keski-Suomen kauppakamarin vaikuttamissuunnitelmassa yhtenä pääteemana on johtaminen sekä johtamistaidon kehittäminen. Henkilöstöjohtaminen ei ole helppo laji, vaan se vaatii jatkuvaa uudelleen oppimista. Palautetta on uskallettava antaa ja vastaanottaa, jotta yrityksen toiminta saadaan pidettyä ketteränä.

Henkilöstöpsykologi Marjo Lalli Oy tarjoaa liiketoimintalähtöistä henkilöstöjohtamisen osaamista organisaatioiden käyttöön. ”En ole urallani ikinä tavannut ihmistä, joka ei haluaisi onnistua työssään. Jokainen haluaa tulla hyvin johdetuksi ja hyvä johtaminen tarkoittaa yleensä parempaa tulosta. Autan yrityksiä olemalla mukana yrityksessä osa-aikaisesti, mutta määräaikaisesti, konsultoimalla ja kouluttamalla. Asiakkaiden tavoitteiden toteuttaminen henkilöstöprosessien ja -projektien kautta on intohimoni”, Lalli kuvaa yrityksen toimintaa.

Hekilöstöpsykologi Marjo Lallin nopeat vinkit hyvään johtamiseen:

1) Tavoite, strategia ja niiden viestintä.
”Tärkeintä on, että kaikki ymmärtävät mitä ollaan tekemässä ja miten. Se vaatii taidokasta ja monikanavaista viestintää”.
2) Oman vastuun kantaminen
”Johtaja johtaa esimerkillä”
3) Kuuntelu
”Ihmisellä on kaksi korvaa ja yksi suu. Käytä niitä myös siinä suhteessa”
4) Uskalla olla vaativa
”Kerro selkeästi mitä halutaan saavuttaa ja mikä on taso millä halutaan mennä. Kun ihmiset sitoutuvat asiaan, he tekevät kaikkensa saavuttaakseen nuo.”
5) Ei kaunopuheita, vaan rehellisyyttä
”Ihmiset eivät halua sitoutua unelmiin ja kaunisteltuun totuuteen”.