Hotelli Verso – Yrittäjävetoisuus tuo joustavuutta palveluun

128 huoneinen Hotelli Verso avattiin Jyväskylän keskustaan kesäkuun 27. päivä. Hotelli Verso kuuluu Yöpuu yhtiö Oy:n alle, jossa mukana ovat kolme muutakin brändiä: Verso baari, Ravintola Pöllöwaari ja Hotelli Yöpuu. Jotta kaikki toiminta uudessa hotellissa saatiin hiottua varsinaiseen avaushetkeen, hotellia testattiin 2,5 viikkoa ennen avaamista 100 hengen testiasiakasryhmällä Jamkin kansainvälisen kesäkoulun opiskelijoita Etelä- ja Pohjois-Amerikasta. Tapasin Yöpuu yhtiö Oy:n yrittäjä, toimitusjohtaja Ari Pärnäsen ja myyntipäällikkö Ella Salmelan tiedustellakseni mitä Hotelli Verso tarjoaa yrityksille ja liikematkalaisille.

Hotelli Verso liikematkustajille

Pärnänen ja Salmela kertovat heti alkuun, että Hotelli Verso näyttäytyy enemmän liikematkalaisten hotellina kuin kokoushotellina.  Matkustavia liikeasiakkaita on pyritty huomioiman monelta eri kantilta. Avainasemassa on palvelukokemus, jotta asiakas kokee olevansa tervetullut, palvelu on joustavaa ja vastaa tarpeisiin. Verso on panostanut erinomaiseen aamiaiseen, loistaviin sänkyihin ja sitoutuneeseen henkilökuntaan. Nämä ovat olleet menestyksen ominaisuuksia myös Ravintola Pollöwaarissa ja Hotelli Yöpuussa ja liikematkalaiset ovat kokeneet ne merkittäviksi.

- Kun olemme yhdessä hotellissa onnistuneet, niin samoja asioita hyödynnämme myös Hotelli Versossa. Henkilökunnalla on valtuudet hoitaa asiakas loppuun saakka ja joustaa tarvittaessa. Nämä näkyvät asiakaspalautteen kärkenä, kertoo molempien hotellien myyntipäällikkö Ella Salmela.

Hotelli Versossa yöpyy paljon myös yritysten vieraita, asiakkaita ja kumppaneita. Useat yritykset hyödyntävät terveellistä ja monipuolista aamupalaa kokoontuen keskustelemaan business-asioita aamupalan äärelle. Yritykset voivat käydä myös päivällä lounaalla tai hakea mukaan take away -ateriat työpaikalle.

Matkustavia liikeasiakkaita, jotka eivät halua poistua hotellista, on huomioutu lämpimällä iltapalalla maanantaista torstaihin. Pitkän työpäivän jälkeen on mahdollista nautiskella maittava iltapala ennen levolle siirtymistä. Iltapala kuuluu Verso Business-pakettiin ja on tarjolla ainoastaan hotellin yöpyjille. Alakerran Verso Baarista on rakennettu kaikille asiakkaille aikuisten olohuone, jossa voi nauttia laatu viinejä, tapaksia ja Verson pieniä suolaisia.

Yksi kilpailuetu Hotelli Versolla on sijainti keskellä Jyväskylän keskustaa. Liikematkalaisille löytyvät kaikki keskustan palvelut, ravintolat ja kaupat heti hotellin ulkopuolelta. Liikematkalaisille tärkeät autopaikat sijaitsevat heti hotellin alapuolella omassa lämpimässä hallissa jossa on 39 asiakaspaikkaa, ajo on Toriparkin kautta. Lisäksi myös koko Toriparkki on käytettävissä samaan hintaan.

Kokoukset ja tilaisuudet

Hotelli Verson aamiaisravintola Silmussa on noin 100 asiakaspaikkaa ja pienempiä avoimia loosseja, jossa voi pitää tilaisuuksia päiväsaikaan.

- Teemme yhteispaketteja, jossa kokouspalvelut ja liikelounaat tarjotaan Pöllöwaarissa, majoittuminen ja illan vietto tapahtuu vähän rennommassa ympäristössä Hotelli Versossa. Pöllöwaarissa on useita yhtenäisiä tiloja 10-40 henkilölle ja Hotelli Versossa taas majoituskapasiteettia puolestaan paljon enemmän. Näin voimme palvella isompiakin ryhmiä ja pystymme yhdellä laskulla tarjoamaan yrityksille monipuolista palvelua, kertoo yrittäjä, toimitusjohtaja Pärnänen.

-Pikkujoulu konseptit ovat vielä kehityksen alla ja ideoita yrityksiltä otetaan mielellään vastaan, vinkkaa myyntipäällikkö Salmela.

Miksi valita Hotelli Verso kuin joku muu hotelli Jyväskylästä?

- Olemme Jyväskyläläinen perheyritys joka tarjoaa yksilöllisen, persoonallisen ja laadukkaan vaihtoehdon. Meille Jyväskylän seudun menestys on tärkeä ja koemme, että meillä on tärkeä tehtävä auttaa asiakkaitamme menestymään. Hyvin nukuttu yö Verson premium sängyssä ja Suomen paras aamiainen ovat hyvä alku uudelle päivälle, siihen vielä illallinen Pöllöwaarissa niin sopimus on allekirjoitusta vaille. Silloin kun liiketoiminnassa pannaan kaikki peliin niin luotetaan Pöllöwaariin ja Yöpuuhun. Asiakaspalautteen perusteella myös Verso on lähtenyt liikkeelle erinomaisesti, jopa paremmin kuin odotimme. Toki tiedämme, että työtä on paljon jäljellä eikä kehitystyö lopu koskaan, kertoo Yrittäjä Pärnänen.

Lisätietoja:
Ari Pärnänen                                                                                           Ella Salmela
yrittäjä, toimitusjohtaja                                                                           myyntipäällikkö
p. 0400 544 468                                                                                     p. 040 541 9309
ari.parnanen@yopuuyhtio.fi                                                                   ella.salmela@yopuuyhtio.fi

Merja Honkanen
Keski-Suomen kauppakamari