Jäsenesittelyssä FinMeas Oy: Säästöjä maaperän ja rakenteiden automaattisella mittauksella – ”jopa satojen tuhansien eurojen kustannussäästöt”

Ennakointi kannattaa, myös rakentamisessa. Maaperän ja rakenteiden automaattisiin mittaus- ja hälytysjärjestelmiin erikoistunut FinMeas Oy varmistaa, etteivät infrahankkeet aiheuta haittaa ympäristössä oleville rakennuksille. Pitkäaikaisseuranta mahdollistaa sen, että riskit huomataan hyvissä ajoin, ja niihin pystytään reagoimaan.

”Paremmalla mittauksella ei ainoastaan paranneta turvallisuutta, vaan saadaan jopa satojen tuhansien eurojen kustannussäästöt. Hyvän mittauksen avulla rakenteita voidaan optimoida”, kertoo FinMeas Oy:n toimitusjohtaja Sami Ylönen.

Mittalaitteiden avulla valvotaan maaperän liikkeitä ja ilmiöitä sekä rakenteiden kuntoa. Palveluun voidaan asettaa raja-arvot, joiden ylittyessä vastuuhenkilö saa välittömästi hälytyksen suoraan sähköpostiin tai matkapuhelimeen.
”Monilta tapaturmatapauksilta olisi voitu välttyä, jos käytössä olisi ollut monitorointijärjestelmä, jolloin ongelmista saadaan tieto hyvissä ajoin”, kertoo Ylönen.

Yritys on aloittanut myös yhteistyön LähiTapiolan kanssa, sillä vakuutusyhtiötkin ovat heränneet ennakoinnin tärkeyteen.

FinMeas Oy liittyi Keski-Suomen kauppakamarin jäseneksi koulutusten takia.

”Odotan, että opin Keski-Suomen kauppakamarin koulutuksissa uusia, hyödyllisiä asioita ja pääsen tutustumaan uusiin ihmisiin toiminnan kautta”.

FinMeas on perustettu vuonna 2003. Yrityksen tavoitteena on kasvaa kansallisesti ja kansainvälisesti sekä tulla Pohjois-Euroopan merkittävimmäksi toimijaksi alalla.