Jäsenesittelyssä Toimistotukku 4-M Oy: Innovaatioita asiakkaiden hyväksi ​

​Kun astuu Toimistotukku 4-M Oy:n toimitiloihin Vaajakosken Konttisentiellä, huomio kiinnittyy seinään tehtyyn 4-M.fi graffitiin. Sama iloinen, räiskyvä ja avoin ilmapiiri heijastuu koko työyhteisöstä. ”Kun joku aloittaa laulun ja kävelee toisen ohi, toinen jatkaa sitä automaattisesti”, kertoo 4-M:n toimitusjohtaja Markku Niskala. Samalla iloisuudella ja yhteen hiileen puhaltamisella hoidetaan kaikki työtehtävät. ”Meille asiakkaan töiden helpottaminen ja asiakkaan mukavuus ovat ensiarvoisen tärkeää”, jatkaa Harri Hämäläinen.

Toimistotukku 4-M Oy:n palveluihin kuuluu laajan, kaiken kattavan toimistotarvikevalikoiman lisäksi painotuotteet laidasta laitaan. ”Meille laatu ja kotimaisuus ovat itseisarvo”, 4-M:ltä kerrotaan. Toiminta on alkanut aikoinaan hyvin pienestä ja toimintaa on kasvatettu systemaattisesti, hyvässä hengessä ja osin sattumienkin kautta. ”Toimistotarvikkeet meillä ensin oli valikoimissa ja painotuotteet tulivat mukaan vahingossa, kaverin auttamisen myötä”, Niskala ja Hämäläinen muistelevat naurahtaen.

4-M:n asiakaslähtöinen ja avoin toiminta heijastuu kaikesta tekemisestä. Töitä tehdään asiakas edellä, asiakkaan parasta ajatellen. Jopa painotuotteiden pakkaus mietitään ja hoidetaan niin, että ne on mukava vastaanottaa. Asiakaslähtöisyys on luonut myös innovaatioita, josta hyötyvät kaikki ”Me pystymme tekemään hommat pikkuisen järkevämmin ja täten asiakas maksaa työstä vähän vähemmän”, Niskala kertoo.

Tästä joukosta nouseekin uusia ideoita ja keksintöjä tasaiseen tahtiin. 4-M:llä on patentoituja tuotteita ja luovassa ympäristössä, luovassa porukassa niitä kehittyy koko ajan lisää. Patentteihin ja keksintöihin liittyvän osaamisen myötä on syntynyt uutta yritystoimintaa. Verkoston kautta kerätty osaaminen on nivottu yhteen ThinkFinland Oy:n alle. 4-M:n porukka arvostaa verkostoja ja kumppanuuksia, ja haluavat siksi olla mukana kauppakamarin toiminnassa. Näitä ideanikkareita kannattaa tarttua rohkeasti hihasta vaikkapa kauppakamarin tilaisuuksissa. Tällä porukalla ei ole ongelmia, ainoastaan ratkaisuja.