PCS-Engineering Oy: Laatu on tärkein markkinointikeino

Kuvassa pääsuunnittelija Pauli Pitkälä sekä Jyväskylän toimiston johtaja Jukka Huttunen suunnittelupalaverissa.

Sähkö- ja automaation suunnitteluprojektien toteutukseen erikoistunut PCS-Engineering Oy:n valtti on tehdä laatua kustannustehokkaasti. Projekti voi sisältää alustavan ja yksityiskohtaisen suunnittelun sekä automaation logiikka- ja järjestelmätoimitukset aina asennukseen, käyttöönottoon ja koulutukseen saakka.

”Laatu on meidän tärkein markkinointikeinomme. On aina tehtävä hyvää laatua, jotta lunastamme asiakkaidemme odotukset ja saamme uusia suunnittelutoimeksiantoja”, sanoo Jyväskylän toimiston johtaja Jukka Huttunen.

Yrityksellä on konttorit Jyväskylässä ja Oulussa, joissa kummassakin työskentelee 21 työntekijää. Yrityksellä on asiakkaita ympäri Suomea ja ulkomailta. Projekteja viedään ulkomaille myös suomalaisten asiakkaiden kautta.

”Meillä on vuosisopimuksia suurten teollisuusasiakkaiden kanssa. Siitä huolimatta olemme pieni ja ketterä toimija, ja pystymme palvelemaan kaikenkokoisia asiakkaita”, sanoo Huttunen.

Talouden hyvä vire näkyy myös PCS-Engineeringin tuloksessa. Yrityksen liikevaihto oli viime tilikaudella 4,8 miljonaa euroa, ja liikevoitto oli hyvällä tasolla. Hyvää tulosta ennustetaan tällekin tilikaudelle.

”Tilauskanta näyttää hyvältä. En näe syytä, miksi kasvu taittuisi. Yleinen taloustilanne on edelleen lupaava. Teollisuuden investoinnit näkyvät positiivisesti meillekin”, sanoo Huttunen.

Suunnitelmissa on kasvaa orgaanisesti – yrityksellä on lisää tarvetta suunnittelijoille. Alkuvuodesta yritys palkkasi 4 uutta työntekijää.

Yhteistyötä tehdään erityisesti Jyväskylän ammattikorkeakoulun kanssa.

”Hyvät suunnittelijat otetaan aina ilolla vastaan. Kokeneempia suunnittelijoita on haastavampi saada. Otamme myös harjoittelijoita ja opinnäytetyöntekijöitä.”

Kauppakamarin jäsenyydeltä Huttunen odottaa eniten verkostoitumista ja on kiinnostunut myös osallistumisesta valiokuntatyöskentelyyn.