Uusi jäsen Kuljetus Villman Oy – kuljetusalan ammattilainen yli 50 vuoden alan kokemuksella

Kuva: Kuljetus Villman

Viitasaarelainen yritys Kuljetus Villman Oy on toiminut kuljetusalalla 50-luvun lopulta lähtien. Yrityksen on perustanut aikoinaan toimitusjohtaja Kimmo Villmanin isä.

”90-luvun puolessa välissä tulimme yritystoimintaan mukaan veljieni Juhan ja Pekan kanssa, ja vuonna 1995 yhtiö muutettiin osakeyhtiöksi. Silloin meillä oli töissä viisi henkilöä, kun nyt meillä työskentelee yli 50 henkilöä” kertoo toimitusjohtaja Kimmo Villman.

Yhtiön päätoimintaa ovat raakapuukuljetukset, joita yritys ajaa useammalle eri metsäyhtiölle. Lisäksi maanrakennustyöt kuuluvat yrityksen liiketoimintaan. Ajoalue sijoittuu Nivalasta Jyväskylään ja Keiteleeltä Alajärvelle.

Kuljetus Villman Oy:n toiminta on kasvanut vuosien saatossa, ja henkilöstöä on tarvittu lisää kysynnän kasvun myötä. Yhtiö erottuu myönteisesti ajamillaan isoilla määrillä mutta myös olemalla luotettava kumppani.

”Teemme aina sen, mitä luvataan”, Villman lupaa.

Villman pitää myönteisenä, että kauppakamari vaikuttaa yritysten puolesta esimerkiksi lainsäädäntöön.

”Yrittämisen aloittaminen ja yrittäminen pitäisi saada helpoksi, jotta toimivia yrityksiä saadaan alalle. Joissain kohti lainsäädäntö aiheuttaa vaikeuksia saada yritystoiminta kannattavaksi”, Villman sanoo.

Juttu on julkaistu alun perin Kauppakamarin lehdessä 2/2020.