Uusi jäsen ZestMark: TEESSE!-perjantait auttavat jyväskyläisiä nuoria kehittämään työelämäosaamista

​Toukokuun 5.päivä alkavat TEESSE!-perjantait aloittavat tapahtumasarjan, jossa alle 30-vuotiaita nuoria autetaan tekemään omista ideoista työtä hyödyntämällä työelämän uusia muotoja.

”Idea tapahtumasarjaan syntyi, kun mietimme kahvikupin äärellä, miten me voisimme auttaa jyväskyläläisiä nuoria hankkimaan verkostoja ja työkokemusta. Suuri osa uusista työpaikoista syntyy, kun osaaja ja yrityksen tarpeet kohtaavat. Työelämäverkostot ja oma henkilöbrändi rakennetaan silloin, kun olet töissä tai opiskelemassa. Työttömänä työnhakijana se on vaikeampaa” toteaa Marja HeinistöZestMarkista.

TEESSE! perjantai -tapahtumissa verkostoidutaan, viedään omia ideoita käytäntöön ja opitaan, miten uuden työn muotoja, kuten sivutoimista yrittäjyyttä voi hyödyntää työkokemuksen hankkimiseen ja oman unelmien kesätyöpaikan rakentamiseen.

Yrittäjävieraana Keski-Suomen vuoden 2017 nuori yrittäjä Miriam Laitinen

Tapahtumassa on aina mukana myös yrittäjävieraita, jotka kertovat tarinansa ja antavat konkreettisia neuvoja, kuinka edetä ideoista käytäntöön. Samalla verkostoidutaan ja kehitellään juttuja eteenpäin rennossa oppimisympäristössä kahvikupin äärellä. Ensimmäisessä TEESSE! perjantaissa on vieraana vuoden 2017 nuori yrittäjä Miriam Laitinen.

“Tämän päivän nuoret haluavat tehdä töitä eri tavalla kuin edeltävä sukupolvi. He haluavat mahdollisuuden tehdä omaa juttua ja olla mukana merkityksellisissä projekteissa ja työpaikoissa. Me taas haluamme auttaa nuoria jo opiskeluvaiheessa rakentamaan sitä osaamista, jolla unelmaduunia pääsee tekemään, yrittäjänä tai toisen palveluksessa. Ajattelimme auttaa nuoria täällä Jyväskylässä verkostoitumaan ja kehittämään työelämäosaamistansa tarjoamalla tilan, valmennusta ja verkostoja”, Heinistö jatkaa.

TEESSE! Perjantait järjestetään ZestMarkin toimistolla, Puistokatu 2, 40100 Jyväskylä (perjantaisin) 5.5-16.6.2017 klo 12.00-16.00. Tapahtumat on tarkoitettu alle 30-vuotiaille keskisuomalaisille nuorille ja yrittäjille. Tilaisuudet ovat osallistujille maksuttomia.