Infoaamu: Uusi kuluttajansuojalaki yrityksen näkökulmasta

Kuluttajansuojalain virhevastuusääntely on uudistunut vuoden 2022 alussa.

Kuluttajansuojalakiin lisättiin täysin uusi luku digitaalisista sisällöistä ja palveluista, koskien esimerkiksi ohjelmistoja, digitaalisia pelejä ja pilvipalveluja. Lisäksi uusi sääntely soveltuu myös sopimuksiin, joiden nojalla kuluttaja on sitoutunut luovuttamaan henkilötietoja.

Uuden sääntelyn nojalla myyjällä on vastuu mm. siitä, että digitaalinen sisältö tai palvelu vastaa sovittua ja yleisiä vaatimuksia laadultaan, toimivuudeltaan ja yhteensopivuudeltaan. Ostajan tulee lähtökohtaisesti saada digitaalisen sisällön ja palvelun uusin saatavilla oleva versio ja se pitää toimittaa ilman aiheetonta viivästystä.

Lisäksi myyjän virhevastuuseen perinteisessä tavarankaupassa on tullut muutoksia.

Tilaisuuden aikataulu:

8.50 Teams -yhteys avataan. Nappaa aamukahvi mukaan ja tervetuloa linjoille.

9.00 Infoaamu alkaa

​​​10.00 Infoaamu päättyy

15.09.2022 09:00 - 10:00

Kuluttajansuojalain virhevastuusääntely on uudistunut vuoden 2022 alussa. Muutoksilla on pantu täytäntöön EU:n tavarankauppadirektiivi sekä digitaalista sisältöä ja digitaalisia palveluita koskeva direktiivi.

Tule kauppakamarin jäsenille toteutettavaan maksuttomaan Infoaamuun kuulemaan ja keskustelemaan uudesta kuluttajansuojalaista.

KoulutuksetMaksuttomat tilaisuudet

Teams-etäyhteydellä

Infoaamun asiantuntija:​​​​​​​

Johanna Toiviainen
Asianajaja
Asianajotoimisto Toiviainen Oy

Asianajotoimisto Toiviainen Oy on jyväskyläläinen liikejuridiikkaan ja oikeudenkäynteihin erikoistunut asianajotoimisto. Tarjoamme korkeatasoisia asianajopalveluita yrityksille ja yksityishenkilöille. Palvelemme valtakunnallisesti.

Asianajaja, varatuomari Johanna Toiviainen on toiminut asianajotehtävissä lähes 20 vuotta. Hänellä on laaja-alainen työkokemus asianajotehtävistä ja hänen erikoistumisalaansa ovat riitojen ratkaisu, oikeudenkäynnit ja työoikeus. Toiviainen on suorittanut HHJ-tutkinnon sekä Kauppakamarin Välimieskoulun ja hänellä on kokemusta myös välimiehenä toimimisesta.

www.asianajotoiviainen.fi

Ilmoittautuminen:

Infoaamu on maksuton. Ilmoittaudu 13.9. mennessä.
​​​​​​​Lähetämme tilaisuuteen ilmoittautuneille Teams-kutsun ilmoittautumisajan päätyttyä.

Infoaamu järjestetään yhteistyössä: