Innostumisen kautta uusia verkostoitumisia Keski-Suomen kauppakamarin HHJ-hybridikurssilta

Hanna-Maija Kiviranta.

Huhtikuussa 2021 minulle mahdollistui työnantajani tukemana pitkäaikainen haaveeni suorittaa HHJ-kurssi, ja ilmoittauduin mukaan kehittämään osaamistani sekä verkostojani kevään 2021 toteutukseen Jyväskylään.

Hallitustyöskentelystä minulla on jo yli 15 vuoden kokemus, mutta työskentelyyn sopiva laatusertifiointi on puuttunut.

HHJ-kurssin odotusten suhteen olin avoimella mielellä, ja erityisesti itseäni kiinnosti ymmärtää tarkemmin erilaisten yritysten hallitustyöskentelystä ja hyvästä hallintotavasta. Syventävinä teemoina kiinnosti erityisesti juridisten vastuuasioiden sekä rahoitusasioiden ajankohtaisuus myös juurikin koronapandemian aiheuttamien uusien poikkeuslakien ja säännösten sekä mahdollisuuksien puitteissa.

Kurssi toteutettiin ensimmäistä kertaa koronapandemian jälkeen hybridinä, tarkoittaen sitä että Teams-kokoontumisten lisäksi käytössämme oli Howspace, digitaalinen työskentelyalusta, ja ryhmätyöskentelyä voitiin toteuttaa verkon ylitse sekä case-yrityksen tiloissa. Viimeisellä jaksolla pääsimme myös livenä verkostoitumaan muiden kurssilaisten kanssa ja nostamaan maljat karonkkana kurssin no. 587 päätökselle.

Koin, että HHJ-kurssi antoi itselleni runsaasti eväitä ja uutta oppia hallitustyöskentelyyn aina yhdistyksistä tai pienistä taloyhtiöistä monikansallisten kasvuyritysten ja pörssiyritysten hallitusvastuisiin saakka. Parasta antia olivat ehdottomasti yrityscaset sekä ryhmätyöskentely ja tutustuminen muihin kurssilaisiin. Työtila ja verkostot jäävät nyt elämään, ja minulla on mahdollisuus suorittaa myöhemmin syksyllä myös varsinainen HHJ-tentti.

PK-yritysten kasvuliiketoiminta, kansainvälistyminen ja digitalisaatiolla kilpailukyvyn rakentaminen ovat aina olleet sydäntäni sekä osaamistani lähellä olevia teemoja, ja ajatuksena tulevaisuudessa on työskennellä entistä tiiviimmin juuri PK-sektorin osaamisen ja kasvun mahdollistamiseksi. Mikäli siis etsit yritykseesi HHJ-kurssin suorittanutta hallitusammattilaista, joka laittaa laajat verkostonsa ja vahvan osaamisensa juuri sinun yrityksesi ja henkilöstösi osaamisen kehittämiseen kurkkaa LinkedIn ja ota yhteys: https://www.linkedin.com/in/hanna-maija-kiviranta-2214152/

Onnistuneen kevään 2021 HHJ-hybriditoteutuksen osalta suuri kiitos mielenkiintoisille luennoitsijoille sekä Keski-Suomen kauppakamarissa Pia Naukkariselle, Merja Honkaselle ja Viivi Sakkaralle. Kiitän Keski-Suomen Ekonomien puolesta hyvin alkaneesta HHJ-yhteistyöstä Keski-Suomen kauppakamarin Ari Hiltusta tiimeineen.

Näin lomakautena onkin hyvä varata syksylle 2021 oma paikkasi HHJ kurssilta, kurkkaa tästä tästä tulevat toteutukset ajankohtineen:

HHJ-kurssi antaa sinulle takuuvarmasti uutta uskoa, voimaa, virtaa ja verkostoja tulevaisuuteesi, riippumatta omasta orientaatiosta tai kokemustaustastasi. Sanoisin, että HHJ olisi jokaisen ekonomin kattava & kannattava yleisosaamisen sertifiointi!

Hanna-Maija Kiviranta

Keski-Suomen Ekonomit

Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-kurssi

Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-kurssi soveltuu hallitustyöskentelyn aktivoimiseen ja kehittämiseen. Kurssi sopii sekä hallitustyötä jo tekeville henkilöille että sitä harkitseville ja auttaa yrittäjiä ja yritysjohtajia hyödyntämään hallitustyöskentelyä entistä paremmin.

Hyväksytty hallituksen jäsen - HHJ kurssit syksyllä 2021 28.9.-3.11. ja 17.11.-15.12. Lue lisää