Keski-Suomen Viestinviejä 2024 -palkinto: Etsimme alueen myönteisiä vaikuttajia

Kuva: Jukka Paakkinen, Visit Jyväskylä Regionin vapaiden kuvien kuvapankki

Mikä on vuoden vaikuttavin viestintäteko Keski-Suomessa? Tai millainen on yhteisö, jossa rakennetaan kasvua paremman viestinnän ja vuorovaikutuksen avulla? Keski-Suomen kauppakamarin Viestintävaliokunta avaa haun Keski-Suomen Viestinviejä -palkinnolle syyskuussa. Palkinto myönnetään vuosittain yritykselle tai yhteisölle, jonka viestintäteko tai -toiminta on lisännyt maakunnan myönteistä näkyvyyttä.

Alueemme vahvuus piilee yhteistyössä ja hyvässä viestinnässä. Kaiken keskellä tarvitaan kykyä kuunnella, tuoda oma ääni esiin ja rakentaa vaikuttavuutta yhdessä. Ilman rohkeita viestinviejiä voi kaiken keskelläkin olla yksin. Siksi viestintä on silta ihmisten välillä. Etsimme rohkeita viestinviejiä, jotka ovat omalla panoksellaan vahvistaneet Keski-Suomen identiteettiä ja nostaneet esiin maakunnan parhaita puolia.

Palkinnon saajan valinnassa painotetaan seuraavia kolmea kriteeriä (riittää, että on meritoitunut yhdessä):

1. Keski-Suomen myönteinen näkyvyys: Palkinnon saaja edistää Keski-Suomen menestystä, kasvua ja tunnettuutta omalla toiminnallaan, oli rooli sitten iso tai pieni.
  2. Yhdessä onnistuminen: Palkinnon saaja tuo ihmisiä, yhteisöjä ja asioita yhteen viestinnän keinoin. Yhteistyö nähdään positiivisena voimana.
  3. Viestinnän arvostus: Palkinnon saaja korostaa hyvän viestinnän ja vuorovaikutuksen merkitystä sekä vahvistaa viestinnän osaamisen arvostusta omalla panoksellaan.

Ehdotukset voi tehdä 2.–13.9.2024 välisenä aikana Keskisuomalaisen verkkolomakkeella, jossa pyydetään perustelemaan valinta tiiviisti.

Keski-Suomen kauppakamarin Viestintävaliokunnan tavoitteena on edistää maakunnan menestystä ja kasvua sekä tukea alueen yrityksiä ja yhteisöjä viestinnän ja markkinoinnin keinoin. Valiokunta koostuu yritysten ja organisaatioiden markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisista, joiden yhteistyöfoorumina valiokunta toimii.