Arvonlisäverotuksen ajankohtaispäivä 16.4.2024

--

Arvonlisäverotus koskettaa tavalla tai toisella kaikkia taloudellista toimintaa harjoittavia, sillä on merkittävä rahoitusvaikutus ja se on yksi suurimmista kirjanpidon eristä. Samaan aikaan arvonlisäverotusta säätelee hankalaksi koettu arvonlisäverolaki, joka sisältää useita poikkeussäännöksiä.

Tervetuloa koulutukseen, jossa syvennytään alv-vähennysoikeuden rajanveto- ja erityistilanteisiin sekä tutustutaan arvonlisäverotuksen viimeaikaisimpiin muutoksiin ja ennakoidaan tulevia muutoksia.

Koulutus on suunnattu kaikille myyntiprosesseista ja sopimuksista vastaaville henkilöille sekä taloushallinnon henkilöstölle.

Aikataulu

* klo 9.00 Koulutus alkaa
    * klo 11.30 (lounas)tauko
    * klo 14.00 tauko
    ​​​​​​​* klo 16.00 Koulutus päättyy​​​​​​​

Ostovähennysten tulkintatilanteita

• Arvonlisäveron vähennysoikeuden periaatteet
    • Henkilöstökulujen alv-vähennysoikeus
    • Edustus-, kokous- ja markkinointikulut ja niiden vähennysoikeus matkakuluihin
    • Vähennysoikeuden erityiskysymykset, kuten yritysjärjestelyjen alv-vähennysoikeus

Oman käytön verotus

• Milloin tulee sovellettavaksi

Viimeaikaisia arvonlisäverotuksen muutoksia

​​​​​​​Arvonlisäverotuksen viimeaikainen oikeus- ja verotuskäytäntö

16.04.2024 09:00 - 16:00

Tarjolla tuoreimmat arvonlisäverokuulumiset ajankohtaispäivässä, jossa syvennytään alv-vähennysoikeuden rajanveto- ja erityistilanteisiin sekä tutustutaan arvonlisäverotuksen viimeaikaisimpiin muutoksiin ja ennakoidaan tulevia muutoksia.

KoulutuksetTalous

Teams-etäyhteydellä

Hinta ja ilmoittautuminen

Kauppakamarin jäsenille 380 €, muille 480 €.
      Hintoihin lisätään alv 24 %.

Hintaan sisältyy ohjelman mukaiset luennot ja materiaali.

--

Hyödynnä alennuksemme

Ilmoita samaan koulutukseen ​​​​​​​5 – maksa 4!

tai

Early bird -etu -10 % ilmoittautumalla 16.3. mennessä!

Atte Saari

Vero- ja ALV-asiantuntija
      ​​​​​​​KPMG Oy Ab

Atte Saari toimii KPMG:n arvonlisäveroasiantuntijana ja työskentelee laajalla rintamalla arvonlisäverotukseen liittyvissä tehtävissä ja vastaa KPMG:n välillisen verotuksen palveluiden tuottamisesta ja kehittämisestä keskisen Suomen alueella.

Atte on ollut KPMG:n palveluksessa vuodesta 2011 lähtien ja sitä ennen Verohallinnolla. Hänelle on kertynyt hyvin monipuolinen kokemus julkishallinnon sekä kotimaisten ja kansainvälisten yritysten arvonlisäverotukseen liittyvien kysymysten neuvonantajana ja hän on avustanut asiakkaitaan asiamiehenä useissa veroriidoissa, muun muassa KHO:ssa. Lisäksi Atte on auttanut useita asiakkaitaan löytämään alv-kustannustehokkaita toimintamalleja esimerkiksi liiketoimintojen uudelleenjärjestelyihin liittyen.

Käytännön kokemuksen lisäksi Atte on tuttu näky asiantuntijaluennoitsijana eri tilaisuuksissa.

Palautetta koulutuksesta

"Esitys oli hyvä ja selkeä. Näki, että Atte tunsi aiheen perin pohjin, ei ollut kalvojen läpilukua"

Tuula Rahikainen, Keski-Suomen kauppakamari
      puh. 050 473 1775 tai tuula.rahikainen@kskauppakamari.fi

Peruutusehdot

• Osallistumisen voi perua maksutta 14 arkipäivää ennen tilaisuutta. Sen jälkeen tehdyissä peruutuksissa laskutamme puolet osallistumismaksusta.
      • Mikäli osallistuminen perutaan vähintään 2 arkipäivää ennen tilaisuutta, laskutamme koko osallistumismaksun.
      • Jos jätät saapumatta paikalle, laskutamme koko osallistumismaksun.
      • Mikäli olet estynyt tulemaan koulutukseen, tilallesi voi tulla yrityksestäsi / organisaatiostasi toinen henkilö. Muutoksista on hyvä ilmoittaa puh. 050 473 1775 tai tilaisuudet@kskauppakamari.fi

Oikeudet muutoksiin

• Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.
      • Mikäli osallistujia lähitoteutukseen ei tule tarpeeksi, koulutus järjestetään kokonaan etäyhteydellä.
      • Koulutuksen järjestämisen ehtona on vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.