Infoaamu: Osakeyhtiön hallituksen jäsenen vastuu yrityksen maksukyvyttömyys- ja muissa kriisitilanteissa

jmb,mb

Hallitusammattilaiset ja muut osakeyhtiöiden hallituksen jäsenet ovat kuluneen vuoden aikana kohdanneet aivan uusia haasteita ja kysymyksiä. Keskeisin kysymys on, miten vastuu konkretisoituu nyt talouden haastavissa tilanteissa ja mitä on ylipäätään tehtävissä.

Infoaamussa käsitellään mm.
* Mikä on hallituksen jäsenen vastuu, jos yhtiö ajautuu maksuvaikeuksiin tai konkurssiin?
* Miten vastuukysymyksiä arvioidaan, kun olosuhteet ovat muuttuneet sen jälkeen, kun päätöksiä on tehty?
* Missä asioissa ja päätöksentekotilanteissa vastuukysymykset korostuvat?
* Voiko ongelmiin ja riskeihin varautua?
* Mikä on vastuuvakuutusten merkitys ja kattavuus hallituksen jäsenen riskienhallinnan kannalta?

Tilaisuuden aikataulu:

8.50 Teams -yhteys avataan. Nappaa aamukahvi mukaan ja tervetuloa linjoille.

9.00 Infoaamu alkaa

​​​10.00 Infoaamu päättyy

18.04.2024 09:00 - 10:00

Tule kuuntelemaan osakeyhtiön hallituksen jäsenten oikeudellisista ja taloudellisista vastuista yrityksen maksukyvyttömyys- ja muissa kriisitilanteissa.

KoulutuksetMaksuttomat tilaisuudet

Ilmoittaudu

Tapahtumapaikka

Teams-etäyhteydellä

Infoaamun asiantuntija:

​​​​​​Marja-Liisa Järvinen

Asianajaja, varatuomari
HHJ PJ, HHJ-kouluttaja, Yrityskummi ja Business mentor, TMC

​​​​​​Asianajotoimisto WINLAW Oy

Marja-Liisalla on ollut oma asianajotoimisto 10 vuotta ja viimeksi ennen WINLAW:ta 15 vuotta osakkaana Suomen suurimpiin lukeutuvassa asianajotoimistossa (Krogerus).
Hän vaikuttaa elinkeinoelämän järjestöissä, mm. Keskuskauppakamarin ja Keski-Suomen kauppakamarin valtuuskunnassa sekä TMA-yhdistyksen ja Keski-Suomen Yrityskummien hallituksessa.
Suomen Asianajajaliiton tunnustus 2019: Asianajoalan uudistaja, Sata oikeusvaikuttajaa

liughg

Ilmoittautuminen:

Infoaamu on maksuton.

Ilmoittauduthan ti 16.4. mennessä.
​​​​​​​Lähetämme tilaisuuteen ilmoittautuneille Teams-linkin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Yhteistyössä:

lkjhjklh

kljhlkj

WINLAW on keskisuomalainen auktorisoitu yritysoikeuteen ja yritysten oikeudellisen hyvän hallinnon toteutukseen erikoistunut asianajotoimisto.
WINSTONE pilvipalvelumme digitalisoi yritysten vaatimusten ja vastuullisen (ESG) toiminnan prosesseja todennettavasti, seurattavasti ja raportoitavasti yhdistämällä oikeudellisen asiantuntijatyön ja verkkopalvelun.
WINSTONE 2.0 NGS 2024 on Euroopan Unionin osarahoittama hanke.

kljhkl