Kohti resurssiviisautta – Midare palkitsee digilaitteiden kierrätyksestä

Anssi Kuoppala. Kuva: Midare

ICT-alan asiantuntijayritys Midare Oy panostaa asiakkaidensa it-laitteiden elinkaaren maksimoimiseen sekä tarjoaa kierrätyshyvityksen, kun laite tulee elinkaarensa päähän.

Digitalisoituvassa maailmassa yrityksen tavoitteena on auttaa asiakkaitaan tekemään kokonaisvaltaisia valintoja, jotka ovat resurssiviisaita, tietoturvallisia ja kestäviä.

– Laitteiden elinkaaren maksimointi esimerkiksi huoltopalveluiden avulla, käytettyjen laitteiden kierrätys sekä jatkomyynti ovat kasvavia palveluitamme, kertoo toimitusjohtaja Anssi Kuoppala.

– Olemme kuunnelleet asiakkaidemme toiveita ja myös pohtineet omaa arvomaailmaamme. Arjen kumppanina autamme asiakkaitamme pidentämään käytössä olevien laitteiden elinkaarta, tekemään näkyväksi, milloin laitteen uusiminen todella on ajankohtaista sekä tarjoamaan reilut hyvitykset, kun laitteet kierrätetään vastuullisesti. Nämä teemat näkyivät vahvasti myös Black Friday -kampanjoissamme.

Uudet palvelut on otettu hyvin vastaan.

– Monelle kokonaisvaltaiset palvelut ja jaettu arvomaailma ovat ratkaisevia tekijöitä ICT-ratkaisuja ja kumppaneita valitessa, Kuoppala arvioi.

Resurssiviisautta – ympäristövastuullisesti yhteistyöllä

Vuoden kiertotalouskunta Jyväskylä tavoittelee toiminnassaan resurssiviisautta. Jyväskylän kaupunki haluaa nyt entistä näkyvämmin saada mukaansa tähän päästöttömyyden, jätteettömyyden ja ylikulutuksettomuuden tavoitteluun myös ympäristökuntia ja muita sidosryhmiä. Yhteistyössä Keski-Suomen kauppakamarin, Keski-Suomen yrittäjien, Jyväskylän yliopiston Kauppakorkeakoulun sekä Motivan kanssa Jyväskylän kaupunki on nyt alkanut koota ekosysteemiinsä erilaisia ympäristö-vastuullisesta toiminnasta kiinnostuneita yrityksiä. Yksi näistä on Midare Oy.

– On tosi hienoa, että Midare Oy on yhtenä ensimmäisistä lähtenyt näkyvästi liikkeelle tällä resurssiviisausteemalla, luonnonvarojen järkevällä ja viisaalla käytöllä. Yritys on kuunnellut asiakkaitaan ja tuottaa nyt heille lisäarvoa vastuullisesti, kiittää tutkimus- ja kehittämispäällikkö Pirkko Melville Jyväskylän kaupungilta.

– Toivottavasti saamme suuren joukon muitakin keskisuomalaisyrityksiä mukaan yhteistyöhön. Tiedoksenne jo nyt, että tämän ympäristövastuullisuusverkoston kick off tilaisuus järjestetään Jyväskylässä Veturitalleilla tammikuun lopussa. Olkaahan kuulolla!, jatkaa Melville.

Maan kattava huoltoverkosto

Viimeisen vuoden aikana Midare on tiivistänyt yhteistyötään valtuutetun Samsung huollon kanssa, ja yrityksen operoimia Samsung Support Centereitä löytyy jo neljältä toimipisteestä. Palvelu on maan laajuinen postituspalvelun kautta, ja huollettavia laitteita tulee päätoimipisteiden lisäksi aina Lapista Etelä-Suomeen. Asiakkaita ovat niin yritykset kuin kuluttajat.

– Tarjoamme kaiken merkkiset laitteet ja kauttamme saa niille myös huollon. Mobiililaitteiden puolella Samsung on ollut selvästi suosituin ja siksi saman katon alta löytyvä merkkihuolto on ollut meille tärkeä kehitysaskel, Kuoppala painottaa ja jatkaa,

– Niin yrityksillä kuin kuluttajilla jää helposti käyttämättömiä laitteita pyörimään. Niiden vastuullinen tyhjentäminen ja kierrättäminen on sekä tietoturva- että ympäristöteko.

Midare Oy on 34-vuotias ICT-alan asiantuntija- ja palvelutalo. Yrityksen toimipisteet ovat Jyväskylässä, Tampereella, Seinäjoella ja Vantaalla. Kumppaneihin lukeutuvat mm. Samsung, F-Secure, DNA sekä kotimainen laitehallinnan asiantuntijatalo Miradore.